VARENJE FELNI
Veliki ili mali posao?
Napukline aluminijumskih felni nisu retke na vozilima koja saobraćaju našim putevima, koji su neretko u lošem stanju. Udarne rupe i loše nivelisani šahtovi neprijatelji su felni. Srećom, vulkanizer je taj koji može da pomogne i zavari napuklu felnu.
Pucanje felne često dolazi u paketu s njenim iskrivljenjem, ali to nije pravilo. Međutim, budite spremni na to da će Vam možda biti potrebna i potpuna reparacija felne.
Šta ukazuje na napuklu felnu?
Najpre treba reći da napuklina na felni ne mora biti vidljiva golim okom. Do pucanja može da dođe sa unutražnje ili zadnje strane. Ono može biti veoma malo, ali će se vremenom proširiti. Međutim, određeni signali jasno će Vam staviti do znanja da nešto nije u redu.
Balans točkova biće ugrožen, a verovatno je da će doći do curenja vazduha iz gume, te njenog bržeg i neravnomernog trošenja. Komponenete sistema vešanja na vozilu takođe mogu da pretrpe oštećenja, što će učiniti da vozilo poskakuje, da se čuje lupanje ili da je teže njime upravljati. Felna na kojoj naprsline ne sanirate na vreme može i u potpunosti da pukne, što sigurno ne želite tokom vožnje.
Zbog toga, čim primetite da nešto nije u redu s točkovima, posetite vulkanizera. On je taj koji će proceniti štetu i utvrditi šta je sve neophodno uraditi na reparaciji felne.
Varenje alu felni - Veliki ili mali posao?
Obim posla kod varenja aluminijsumskih felni zavisi od stepena oštećenja.
U vulkanizersku radionicu stižu felne koje imaju manje naprsline, ali i one kojima nedostaju čitavi komadi. S tim u vezi vrši se varenje pukotina, dodavanje nedostajućih delova felne navarivanjem, a često će, kao što smo već rekli, uz varenje doći i ispravljanje felni.
Ako je felna oštećena sa prednje strane, sem varenja i eventualnog ispravljanja, neophodno je pozabaviti se i njenim izgledom, jednostavno uraditi sve da ona bude kao nova.
Da li se isplati varenje alu felni?
Nakon varenja felne i ponovne montaže gume, potrebno je izvršiti i balansiranje točkova.