KRPLJENJE GUME
Možete sami, ali ipak prepustite to vulkanizeru
Koliko god se trudili da izbegnemo razne oštre predmete ili staklo na putu koji mogu da se zabiju u gumu i probuše je, izvesno je da ova neželjena situacija kad-tad čeka svakog vozača. Da li je popravka gume moguća, zavisi od stepena oštećenja i mesta gde se ono nalazi, a najbolji sud o tome daće vulkanizer.
Ako rupe ili poderotine (ne duže od 0,64 centimetara) nije moguće zakrpiti, jedino što Vam preostaje je kupovina novog pneumatika.
U praksi postoji više različitih načina krpljenja gume kao što su čepovanje, pečurka, fleka sa toplom ili hladnom vulkanizacijom. Neke postupke stručnjaci preporučuju i koriste, dok za druge kažu ne (čepovanje, flekica sa toplom vulkanizacijom).
Mnogi pribegavaju tome da gume krpe sami, ili biraju lakše, brže i jeftinije rešenje. Ipak, ne bez razloga, savetujemo da prepustite to rukama iskusnog vulkanizera.
Kako se može zakrpiti guma
Čepovanje - Brz i jeftin način krpljenja gume, ali sa nedostacima čije posledice još brže mogu da Vam se obiju o glavu i džep. Kao takav, može da ugrozi bezbednost u vožnji! Prilikom čepovanja guma se ne skida sa felne, pa izostaje kontrola unutrašnje strane pneumatika. Ne želite da Vam čep u vožnji izleti, bude pokidan i rupa se proširi, a sve ovo su mogući scenariji.
Fleka sa toplom vulkanizacijom - Pneumatik se skida sa felne, pa unutrašnja strana gume nije zapostavljena. Na rupu ili poderotinu stavlja se flekica, koja se potom zapeče peglom. Upravo tu leži problem, jer toplota negativno utiče na strukturu gume.
Pečurka ili kišobran je fleka sa čepom koji se izvlači iznutra. Guma se i tokom ovog postupka krpljenja skida sa felne, što je dobra strana ovog vida krpljenja. Rupa se obrađuje da bi bila okrugla. Posebnim lepkom oštećenje se puni i premazuje deo čepa koji se lepi sa unutrašnje strane pneumatika. Postupak se završava premazivanjem pečurke posebnim sredstvom.